tiistai 9. toukokuuta 2017

SEKAVA OLO #2

Sunnuntai ilta sai jatkoa. Pääsin tosiaan päivystyksestä sunnuntai iltana yhdeksän aikaa pois ja olin kymmeneltä kotona. Siinä sit kirjoittelin fiiliksiäni facebookin epävakaa perhärön- tw ryhmään. Puol kahentoista aikaa menin käymään tupakalla ja poliisit ottivat kopin. Joku oli huolestunut musta ja soittanut häkeen, joka luultavasti oli selvittäny mun osoitetiedot. Siinä sit juteltii poliisien kanssa ja ne soitti lanssin. Käytii lanssia odotellessa hakemassa mun tavarat kotoa. Lanssi tuli ja suuntana oli yllätys, yllätys akuutti24. Mut vietiin konservatiiviseen valvontaan, että mua voitaisiin vahtia. Tupakallekkin kun halusin mennä, soittivat valvonnam hoitajat psykan hoitajille, et tulee vahtimaan mua. Jossain vaiheessa yötä mä näin psykiatrian sairaanhoitajia, joista toinen on entinen osaston psykan hoitaja. Juteltiin siinä päälle tunti. Meiän keskustelusta mulla jäi mieleen;

"Tätä menoa sä vietät kesäs osastolla. Syksyllä sä sot tajuat et voi vittu ens kesään on vielä pitkä aika"

"Kohta sä olet osasto kasilla ja sieltä et sitten pois ihan noin vain pääsekkään. Siellä käy päivät todella pitkiksi"

"Syö sun lääkkeet. Olos paranee. Oot lääkekielteinen. Toi on epäsuoraa itsetuhoisuutta"

"Et sä mikään tyhmä ole."

"Sulla menee nuoruus hukkaan"

Keskustelun jälkeen palasin takaisin valvontaan. Itkuisena ja ahdistuneena. Näin lääkäriä, joka konsultoi psykiatria. Sain luvan kotiutua. Sit mä en tiedä mitä tapahtui. Menin päivystyksen aulaan istumaan ja hakkaamaan päätä seinään. Hetken päästä psykan mieshoitaja tulee luokseni ja tenttaa mitä teen ja miksi ja että lopeta. Juoksin vessaan ja lukittauduin sinne. Hoitaja sanoi jollen nyt avaa ovea, se kutsuu vartijat paikalle. Avasin. Kävin tupakalla ja hetken päästä lukittauduin uudelleen. Ja vielä kolmannen kerran. Silloin oven takana oli hoitajan lisäksi lääkäri. Ovi avattiin väkisin ja mut löydettiin teräkädessä istumasta siellä. Tarkoituksenano viiltää. Vartijat kutsuttiin paikalle ja lääkäri lähti kirjoittamaan m1- lähetettä suljetulle. Menin psykan hoitajien huoneeseen odottamaan lähetettä ja lähetteen saatua kutsuttiin vartija mukaan saattamaan mua osasastolle. Näin aamulla päivystävää psykiatria, joka perui m1- lähetteen ja jäin vapaaehtoiseen hoitoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti